מי זו שם מאחורי משקפי השמש?

 

היה מי שאמר – השקיעי במשקפי השמש שלך וקבלי טוטל לוק מושלם. משקפי השמש הם ללא ספק הפריט הבולט ביותר בימי הקיץ החמים (ואגב- גם בימי החורף) – הם הופכים לחלק מהאישיות של הבעלים שלהם ומעידים על העדכניות שלו.

נשות המגזר הדתי הן חובבות משקפי שמש נאמנות ובהתחשב בכך שמלבד מקרים קיצוניים של משקפיים הזויים, אין ממש מה לחשוש בנוגע לצניעות ולשמרנות, זה יופי של צ'ופר בתחום הקניינות.  אבל לא מספיק לרכוש משקפי יוקרה ממותגים. צריך לדעת איך להתאים אותם לפנים ואם ההתאמה מושלמת, אז תאמינו לי שאפשר לעשות זאת גם מבלי להיפרד מסכומים גדולים.

כדי ללמוד כיצד להתאים את משקפי השמש לפנים באופן אישי, גייסנו את ציפי פרזס, קניינית ראשית לרשת אופטיק דורון , יניב אלדד אופטומטריסט ברשת אופטיק דורון  וארז כהן, מנכ"ל דיוק אופטיקס .

ציפי פרזס  מציגה טיפים להתאמת המשקפיים לצורת הפנים

צורת פנים אובלית- נחשבת למושלמת, רוב המסגרות מתאימות, אך המסגרות האידאליות הן מסגרת המשקפיים המרובעת, בעלת זוויות מעוגלות, או משקפיים עם מסגרת גדולה. כדאי להימנע מצורות "חדות" כמו מרובע או משולש עם זוויות חדות.

צורת פנים מרובעים- נרכך את צורתן בעזרת מסגרות מעוגלות ובעלות קימורים רכים בשולים.בצורת פנים זו חשוב לבדוק האם הפנים צרים וארוכים או רחבים ומרובעים.

כאשר צורת הפנים צרה וארוכה , נתאים מסגרת מלבנית קצרה או אובלית, שלא תחרוג מרוחב הפנים. לעומת צורת פנים מרובעים ורחבים שם נחפש מסגרת עם מעט אורך.

צורת פנים עגולה- נשבור את המראה העגול על ידי עדיפות למסגרות בעלות קווי אורך. מסגרת מלבנית או משולשת – ללא קימורים. הפינות ה"חדות" יוצרות את הניגוד המתבקש.

פנים מלאות במיוחדנתאים מסגרת חתולית עם זווית חדה שתעניק ללחיים הרמה.

צורת פנים משולשים- כאשר המצח צר וקו לחיים רחב, נאזן את המראה המשולש על ידי מסגרות חתוליות או מסגרת עליונה עבה ומודגשת, עם זרועות רחבות.

צורת פנים יהלומיתהיא כאשרקו הלחיים רחב והמצח והסנטר צרים יותר, לצורה זו נתאים מסגרות מרובעות או אליפטיות שאינן רחבות מעצמות הלחיים.

פנים בצורת לב – נשים לב שלא לבחור במסגרות שיוצאות מרוחב קו המצח. כמו כן כדאי לבחור במסגרת עם חלק תחתון מעוגל וזרועות ברוחב בינוני.

 כיצד קונים משקפי שמש?

יניב אלדד אופטומטריסט ברשת אופטיק דורון  מסביר כי חשוב לבדוק שישנו תו תקן המורה על סינון UV  ברמת של מאה אחוז שמשמעותו סינון של אורך גל 400 UV שהיא הקרינה המזיקה לעיניים.

מעבר לכך , לא מומלץ לקנות את המשקפיים ממקור לא מוסמך כגון: דוכנים ובזארים, שכן לעיתים מדובר במשקפיים מזוייפות שעליהן מודבקת  מדבקה של מאה אחוז UV.  עדיף לראות תו תקן מוכר ואיכותי שבדרך כלל  מצורף למשקפי השמש הנרכשים במקומות מסודרים אמינים ומקצועיים .

כמו כן, בדקו שהמסגרת מספיק גדולה ומכסה את העין מהגבות ועד הלחיים והעדשה מכסה את כל העין ומונעת כניסת אור מהצדדים. מסגרות משקפים אלה בדרך כלל קמורות, שכן המבנה הקמור מונע כניסת אור מיותר.

דגש נוסף הוא ברכישת מסגרות מפלסטיק, חשוב לוודא שהפלסטיק גמיש ולא יבש שכן לעיתים מסגרות ישנות ולא איכותיות נוטות להישבר מהר.

כיצד מתאימים את המשקפיים לצבע העור והשיער?

 את זה יסביר לנו ארז כהן, מנכ"ל דיוק אופטיקס:

בגוון העור וצבע השיער, קיימים שני קבוצות צבעים: החמים שבסיסם צהוב, והקרים שבסיסם כחול. לאחר שנבצע את ההבחנה לאיזה קבוצה אנחנו משתייכים פעולת בחירת הצבע תהיה קלה יותר.

 שיער

צבעי השיער החמים הם: בלונד – זהוב, שחור, חום – זהוב, ג'ינג'י ואפור

צבעי השיער הקרים הם: בלונד, פלטינה, חום, שחור בעל גוון כחלחל ולבן.

שיער בלונדיני

  • בעלות השיער הבלונדי, הן בנות המזל, כל צבע בקרב הגוונים הבהירים והמבריקים תתאים בצורה מושלמת.
  • בעלות גוונים בלונדיניים בשיער, או בלונדיניות בעלות גוון עור בהיר יבחרו בצבעי אדמה, בורדו וגווני במבוק למראה מחמיא.

 

שיער ג'ינגי'-

  • יש לבחור בצבע שלא יצור ניגודיות חזקה מידי. ולכן, בעלי שיער ג'ינג'י יבחרו במסגרות שבסיסם הוא חום או מנומרות שמאוד אופנתיות השנה.
  • אפשרות נוספת היא מסגרות בצבעים מתכתיים או ירוק ולבן

שיער כהה: שחור או חום

  • מסגרות פלסטיק או מתכת בגוונים כהים או בגווני כסף יראו נפלא לצד השיער הכהה.
  • לבעלי השיער הכהה רצוי להימנע ממסגרות שחורות.
  • במידה ורוצים ניגודיות עדינה, הצבע הורוד יכול לעשות את העבודה.

גווני עור

גווני עור חמים הם: הגוונים הצהובים או עור בגוון אפרסק

גווני עור קרים הם בעלי הגוון הכחול או הורוד.

  • מסגרות בגוונים קרים כגון: כחול, ירוק, סגול – יתאימו לעור פנים צהבהב
  • עור כהה יראה נפלא עם גוונים חמים כגון: כתום, חום, בורדו
  • בעלי עור חיוור יהנו ממסגרות בעלות כל צבע שהוא. הוא יכניס שמחה וחיים למראה הכולל של הפנים.

ועכשיו, בואו "נשטוף את העיניים" ונראה איך כל הכללים מיושמים היטב אצל בעלות משקפי השמש שבתמונות:

התגובות סגורות.