ביד רמה

דווקא ברוח הימים, ימי אהבה וסלחנות, ימי תשובה והסתכלות פנימית, נכון לי להתייחס לנושא שמעסיק את המדינה כולה וכעת גם את העולם כולו: "למלא את החלל" סרטה של רמה בורנשטיין, האישה החרדית התל אביבית, החוזרת בתשובה שעשתה היסטוריה, לכל הדעות.

כמי שמנהלת אורח חיים דתי ועם זאת מעורבת מאד בחברה שאינה דתית, בעיקר בעבודה ובמגע שלי עם אנשים, אני נוטה מאד להזדהות עם רמה, להעריך אותה, ואני נהנית לראות שהיא מסוג הדמויות שהפכו להיות "רכושם של הציבור" ועדיין להיות אהובים ולקבל את הפרגון מהקהל. מאחלת לה ולכולנו שתמשיך להיות כזו. המבחן אינו פשוט: לא קל לעמוד מול כל מה שהעולם מציע ונותן לך, אבל הגבורה של רמה היא בכך שהיא יודעת בדיוק מאין באה ומתוך אילו אינטרסים היא פועלת. מאידך, אם להיות אובייקטיבית ואולי קצת שמרנית, אין ספק שעומדת על הפרק שאלה- מה סרט כזה עושה לציבור הדתי או החרדי? ואין מי שיענה על השאלה חד משמעית.

לא נשכח שמדובר כאן בבלוג אופנה ולכן לא ניסחף לעוד דעות והגיגים, אם כי אני יכולה לפתח את הנושא על פני פוסטים שלמים, אלא נציג כמה מראות של  אישה אחת, משמעותית עם נוכחות, שבלי קשר להשלכות של סירטה, אין ספק שכנגד הזרם היא מופיעה בפומבי במראה הכי שמרני, ששומר לה מקום של כבוד וחיבה. בעקבות הצלחתו של בטקס פרסי אופיר, הסרט , שנבחר לסרט הטוב של שנת 2012 יתחרה בחורף הקרוב על על פסלון הזהב שיוענק לסרט הזר הטוב ביותר שם, הרחק, בזירת האוסקר העולמי.

באיזה בגד תצעד רמה בטקס היוקרתי והמפורסם? עדיין לא ידוע. אבל בינתיים בואו נתענג על כמה לוקים מעניינים, כי מתי בפעם האחרונה היתה בתחרות מישהי שתופרת את הבגדים לעצמה?  ודווקא נפתח בתמונה של הפקת הסרט  שכולה שיק, כנגד כל הציפיות.

בורנשטיין, באחד מהראיונות הראשונים, לפני ההצלחה הארצית (פרסי אופיר) והעולמית (בונציה)

בפסטיבל ונציה, מול הקהל האיטלקי האופנתי ובכלל- העולמי, לאחר הזכייה של הדס ירון, השחקנית הראשית, כשחקנית הטובה ביותר.

קבלו אותה בכבודה ובעצמה. הישר מתל אביב

4 תגובות

  1. אני בהחלט בעד הסרט ובעד יוצרים מכל הזרמים ומכל המינים
    כך לדעתי מתאפשרת הצצה לחיי האחר שמביאה לפתיחות ולהבנה שהשד לא כ"כ נורא.
    חבל שזה לא יכול גם בכיוון ההפוך – יוצרים חילונים שמתקבלים בברכה בעולם החרדי – נקודה למחשבה.

    לגבי הסטיילינג, דרוש שיפור לטעמי – אפשר להיות סופר חסודה ומהממת.

    בת אל שגב
    • היי בת אל. אני מאד שמחה על תגובתך. תמיד נחמד לשמוע מה חושבות קוראות הבלוג ובעיקר כשמדובר בבעלת חברה פופולארית כשלך.
      הנקודה שהצגת בהחלט מעוררת מחשבה.
      ובאשר לסטיילינג: זהו הסגנון הייחודי שלה. בזכות העובדה שהלכה עם התחושות הפנימיות שלה מבלי לשאול יותר מדי שאלות את הסובבים, היא הצליחה להרים סרט שאפילו בדמיונותיה הפרועים לא הצליחה לחזות את הצלחתו. גם בבגדים שלה יש ביטוי לייחודיות וזאת הסיבה שאני כן מעריכה את הסגנון, למרות שהוא לא קונצנזוס ואולי דווקא בגלל זה.
      האם גם אני עוררתי חומר למחשבה?

      mirilivi
  2. חובה על רמה בורנשטיין לקרוא את האייטם ולהנות מפרגון אמיתי , מלא טעם
    וסגנון! מירי,בנוסף לכל הכישרונות שלך למה שלא תהיי גם מבקרת קולנוע?

    אורלי
    • קולנוע? לא הייתי שם שנים (-:

      mirilivi