דינה אברמסון "מתחברת" עם טור על מועדון החצאית

העיתונאית המוכשרת דינה אברמסון בחרה לכתוב טור על מועדון החצאית. אם מישהי מתעניינת במועדון ובפעילות שלו, אני חושבת שהדברים שדינה כתבה יכולים בהחלט לספק את הסחורה.

היכנסו לקישור ותבינו

כך כותבת דינה:

לפני זמן מה קיבלתי הזמנה להצטרף לקבוצת נשים שמנהלות עסק עצמאי ומתכנסת בפעם הראשונה. חברתי העיתונאית מירי בן דוד ליוי סיפרה לי שהיא חשבה על הרעיון כבר הרבה זמן.  היא שמה לב שבכל שבוע פונות אליה הרבה נשים ושואלות בעצתה : איך הן יכולות לקדם את עצמן באמצעות כתבה או יחסי ציבור. עד שיום אחד נפל לה האסימון שאם היא רק הייתה מחברת בין כל הנשים הללו הן כבר מזמן יכלו לקדם את עצמן מהר יותר.

מירי שאלה אם אני רוצה להרצות לנשים על שיווק עצמי "תבואי" היא אמרה "יש כמה נשים חלק עובדות חלק בחופשת לידה, יהיה נחמד" בראש שלי דמיינתי כעשר נשים חייכניות עמן אוכל לחלוק מעט טיפים וזהו. שום דבר לא הכין אותי לקבוצה של שמונים נשים שישבה צפופה בסלון, במטבח, על המדרגות. כולן נשות חיל, מטופחות ומדוקדקות. שהקימו בעשר אצבעות עסקים מצליחים. "ברוכה הבאה למועדון החצאית" חייכה אלי המארחת והכניסה אותי אל זירת ההתרחשות.

אחת אחרי השנייה הציגו הנשים את עצמן, האחת מפיקת אירועים, השנייה מעצבת שמלות כלה, השלישית תומכת לידה, הרביעית תזונאית, החמישית אשת יחסי ציבור, השישית מעצבת תכשיטים, סטייליסטית ועוד.  כולן נראות נשים מצליחות בהגדרה החברתית, עם חיוך כובש, ועם פאה מתנפנפת ודיבור בוטח. אבל מסתבר שמאחורי החזות של ההצלחה ישנה עבודה קשה מאד של נשים שמקוות להצליח גם להיות אם לתפארת וגם לדחוף את העסק שלהן קדימה.

"אל תחשבו שזה כל כך קל" שיתפה בעלת עסק לפרסום. "עם הלידות והילדים, והבעל והכול ביחד" ליד קבוצת הנשים היא הרגישה בנוח להוריד רגע את המסכה הרשמית ולספר גם על קשיים. אחר כך הוחלפו כרטיסי ביקור ונוצרו מעגלי קשרים מקצועיים חדשים. וכולן טעמו את המאכלים המופלאים שבעלת הקייטרינג שרוצה לשווק את עצמה הניחה על השולחן המרכזי. והלכו שמחות לביתן.

כמה שבועות אחר כך חזרתי שוב למועדון החצאית, לא בגלל שנותרו לי טיפים לחלוק עם הנשים אלא להיפך, יש לי כל כך הרבה מה ללמוד מהן. התחושה הזו של מעגל נשים שיכולות לתמוך האחת בשנייה, לשתף בקשיים, לשתף בטיפים מקצועיים, לנסות לרקום קשרים עסקיים, ולקנח יחד בכוס קפה ועוגה.  התחושה היא של אי בטוח בתוך המרחב האינסופי של צורך לקדם את עצמך כל הזמן .

מעגלי קשרים עסקיים קיימים בכל הארץ, לא רק לנשים. קבוצות "ביזנס טו ביזנס" מי שמחפש בגוגל יוכל למצוא אלפי קישורים של עסקים למען עסקים, קבוצות תמיכה , יצירת קשרים, ושימוש של העסקים האחד בשירותיו של השני.  IBC למשל זו קבוצה שקיימת בכל הארץ שבה חברי הארגון פועלים כדי לספק לקוחות האחד לשני. קבוצת  BNIהוא ארגון עולמי שמטרתו להפגיש בין אנשי עסקים שמטפחים יחד נטורקינג. אכן כן , מסתבר שגם בעידן המודרני רוב הלקוחות לא מגיעים מפרסום חוצות אלא מפה לאוזן, חבר מביא חבר. אז למה לא להרחיב את המעגלים.

זה לא קל להיות גם אם במשרה מלאה וגם אשת קריירה, את זה כולם יודעים. אבל בטח שזה לא קל להיות מנהלת עסק עצמאית. זו שכל ההחלטות בעסק נופלות על כתפיה הצרות. בין לידות לבין אירועים וכו'. הסיבה שחשוב לי להיות שותפה במועדון החצאית היא לאו דווקא בגלל שאני בטוחה שאצליח להגדיל את הקשרים שלי דרך כרטיסי ביקור, אלא בגלל שאני ממש שמחה שמישהי פשוט החליטה ליזום משהו מעשי כדי לקדם את החברות שלה.

בעולם הכול כך וירטואלי שלנו הגיעה העת לחזור ולהיפגש גם באופן פיזי. מעגלי תמיכה לא חייבים להיות רק בתחום העסקי. בשבוע הבא אני מוזמנת למשל למעגל שידוכים, בשיטת חבר מביא חבר. למצוא שידוכים לחברות, להעלות רעיונות עבור אחרים. השתתפתי גם פעם במעגל נשים רוחניות יש הרבה מעגלים ברוך השם.

אם יש נושא כלשהו שמעסיק אתכם ואתם יודעים שהוא מעסיק גם אחרים, הגיע הזמן להיפגש. להצטרף למעגל נשים, עסקים, שידוכים או כל מעגל אחר שנמצא קרוב אליכם. או יותר מכך פשוט להרים את הכפפה וליצור מעגל משלכם. פגישות על כוס קפה עם אנשים אמיתיים תמיד מעוררות צמיחה והתחדשות. הרבה יותר מאשר עוד ערב של שיטוט סתמי ברשת חברתית. זה הזמן להכיר אנשים חדשים. קדימה, תתחדשו.

d790d799d795d7a8-d798d795d7a8-d793d799d7a0d794-d79ed7a2d792d79cd799d79d

התגובות סגורות.