ממוקדת מטרה

פוסט חדש וקצת אחר. פוסט שמבטא בדרכו שלו שני עיסוקים שלי (אופנה ועסקים). פוסט שגם נותן מענה לשאלה ששואלים אותי כל כך הרבה אנשים- מה בין בלוג החצאית למועדון החצאית?

בטח תופתעו לשמוע שאין כל קשר. כלומר- כמעט. המשותף בין השניים זו העובדה ששניהם מותגים שלי. בלוג החצאית נולד בדיוק שנה לפני המועדון, ולציון אותה חגיגה הזמנתי חברות, קרובות, מרואיינות לשעבר ונשות תקשורת שהן קולגות שלי- פשוט כי רציתי לחגוג וגם רציתי להכיר סוף סוף בין כל החברות הללו- חשבתי לעצמי שפעם ארצה שכולן תכרנה את כולן ולא אוכל לבלות יום אחר יום בבתי קפה ולעשות שידוכים אישיים- אז מפגש של כולן בטח יוליד משהו. קוראים לזה נטוורקינג, אמרה לי אחת הבנות ואני הרמתי גבה- נט מה? היום אני לא מאמינה שלא הכרתי את המושג הזה קודם. הרי כיום אני יודעת שכל יציאה מהבית היא בבחינת נטוורקינג עבורי.

אז מה זה בעצם נטוורקינג? זהו מושג ששאול מעולם המחשוב – אנשי העסקים לקחו אותו למקום אנושי לגמרי והרי כולם יודעים, או לפחות הבנות של מועדון החצאית יודעות, שכשעורכת דין פוגשת מעצבת פנים וחוברת למאפרת לאירועים, יכול להיוולד שיתוף פעולה שרק יפרה אותן ויביא עמו עוד ועוד ועוד קשרים. וזה מה שקרה באותו מפגש סלוני ראשון שעליו סיפרתי: ראינו שדברים כבר קורים והחלטנו שזה לא יתחיל וייגמר באירוע אחד. בע"ה זה גם לא נעצר בקבוצה אחת והיום יש למועדון פעילות ענפה בגבעת שמואל, ירושלים ורעננה בשש קבוצות.

מוקטן 2

ביגוד: לה בוטגה – הרותם 1 רשפון, טלפון 09-7746440
צילום: זוהר שיטרית

בפוסט הזה מרגיש לי נכון לספר קצת על התהליך האישי שעברתי עם המועדון מרגע הקמתו (לפני שנה ושמונה חודשים) ואיך מיקוד מטרה עושה את כל ההבדל ביו עסק חי ובועט לעסק משמים שלא שורד. אני במהותי עיתונאית ולא יועצת עסקית, אבל ללא ספק למדתי דבר או שניים על העולם הזה הרבה לפני שנולדו המיזמים העסקיים שלי.

אז קחו נשימה והצטיידו בכלל מאד מאד חשוב שילווה אתכן לאורך כל הדרך- התמדה ועקביות. כי הן הבסיס להצלחה. הכי קל זה להקים עסק, להשקיע, לקחת גרפיקאי טוב ולמתג. אבל מה הלאה? הרי הייאוש מחכה שם מעבר לפינה. לא בכדי למעלה כ-90% מהעסקים הקטנים נסגרים בתוך תקופה קצרה. אל רוב העסקים הלקוחות לא זורמים מהרגע הראשון וממש אי אפשר לבנות על המעגלים הקרובים (גיסה, אחות, אמא, שכנה והחברה הכי טובה) שימשיכו לקנות ממך את המוצר רק כדי לתת לך ביטחון. תנו לזה זמן. תאמינו במוצר שלכן ולכו על זה.

וכאן נכנסת לתמונה הדבקות במטרה. שימו לב למשהו מעניין- מטרה היא בעצם הדבר שאין לכן במציאות. אם היתה בהישג יד- היא לא היתה המטרה שלכן, כך שמדובר בשינוי מציאות. ואיך משנים את המציאות? מתכננים אותה. קודם כל כותבים אותה – לוקחים דף או מחברת ועט ורושמים: מה המטרה של העסק שלי? זו צריכה להיות שאיפה ששווה את המאמץ אבל גם ריאלית.

אני באופן אישי, שמתי לי מטרה שהיא חברתית ועסקית- מבחינה חברתית אני רוצה שכל בחורה עצמאית שרוצה לקדם את עצמה ולרשת את עצמה במסגרת מחבקת, תומכת ומקצועית, תוכל למצוא את מקומה במועדון החצאית. כלכלית- שמתי לי יעד כלכלי שיאפשר לי להתפנות מכל עיסוק אחר ולהגיע ליעדים שנתיים שמתאימים לי .

לא, אני לא מפחדת לקחת את היומן של השנה הבאה ולסמן לי יעדים ופגישות עתידיות שאני צריכה לבצע כדי לממש את המטרה הגדולה. וזאת, לא לפני שסימנתי- מי בעצם קהל היעד שלי? זהו. עכשיו אני יותר ממוקדת- אני יודעת את מי אני צריכה ואני יודעת לאן אני שואפת. אבל הכל נעשה בתכנון (יחסי. כי גם לספונטניות יש משמעות) תוך בידול עצמי- כי אם מה שאתן מציעות לקהל היעד שלכן דומה למה שמציעות עוד הרבה נשים- במה הייחוד שלכן? ולמה שירצו דווקא אתכן?

כעת, צרו תוכנית ישימה שאפשר גם לבדוק אם היא מוכיחה את עצמה תוך כדי פעילות ולא רק לאחר הרבה השקעה של זמן ומשאבים. היו ערניות ובדקו תוך כדי עבודה האם הפעולות שאתן עושות מקרבות אתכן אל המטרה או מרחיקות אתכן ממנה? זוהי בדיוק האומנות של מיקוד המטרה.

זה לא אומר שצריך להיות בדרייב מטורף ולעבוד ללא הרף. אפשר לקחת פסק זמן, אפשר להביט מהצד ולהסיק מסקנות (ואפילו רצוי) אבל רק דבר אחד אסור ב"משחק" הזה- להתרחק מהמטרה. איך עושים זאת? זוכרות שכתבתן לעצמכן את המטרות והיעדים? מדי בוקר, או לפחות אחת לשבוע תזכירו לעצמכן מה כתבתן שם. חשבו האם המצב הנוכחי מוביל אתכן למקום הזה. כן, צריך להיות ממש מרוכזים.

מוקטן

ביגוד: לה בוטגה – הרותם 1 רשפון, טלפון 09-7746440
צילום: זוהר שיטרית

ומשהשגתן את המטרה- אל תשקטו על שמריכן. זה הזמן לתחזק, לשווק, לאהוב את עצמכן ואת המותג שלכן וחשוב מכל- זוכרות? נכון. להתמיד ולהיות עקביות. חשבו על מותגים גדולים שעשו היסטוריה- רק עבודה רצינית ואינטנסיבית תיחזקה אותם. היו רבים טובים שכשלו אחרי שהגיעו לפיסגה בגלל ששכחו מה היתה המטרה שלהם, (אתן מכירות כמה כאלו ותמיד תהיתן איך זה קרה להם?) ואילו אמצעים שרתו ואיפשרו אותה. הם היו שאננים מדי או שחשבו שההצלחה העסקית הופקדה בידם לנצח.

זכרו כי התחושה שתשדרו לסביבה היא שקובעת את המשך ההצלחה. חייכו, הפיצו את הבשורה שלכן, האמינו במיוחדות ובמקוריות שלכן ותנו לעצמכן הזדמנות להגיע להישג הנכסף.

בהצלחה רבה! המשיכו לעקוב על ידי הזנת כתובת המייל שלכן (או שלכם. ברור שגם אתם כאן…)  במלבן המתאים שמצד ימין במסך זה. להתראות בקרוב בע"ה

אה כן, בטח, הבגדים והתיק המהמם של miumiu הם מלה בוטגה, כבר אמרנו? והשבוע יש להם סיילים מדהימים אז רוצו לשם!

צילום: זוהר שטרית

 

פוסטים קשורים

התגובות סגורות.