פוסט אופטימי לחופש הגדול

הפוסט הזה מיועד להורים עם פתיחתן של חגיגות הקיץ, על כל המשתמע מכך.

אני לא אומרת שזה מחוץ לחוק לשחרר לפעמים קיטור. להתלונן על כמה קשה לגמול את הילד מחיתול, כמה לא פשוט להסתובב טרוטי עיניים אחרי לילה ללא שינה בגלל כאבי שיניים של הקטנה ואם לקפוץ כמה שנים קדימה – לדבר על כך שהדור הזה לא פשוט בכלל וגיל הבגרות הוקדם לגיל 9. זה חוקי. זה לגיטימי. אבל בכל זאת, אני חשה מאד שלא בנוח, מדי שנה, בתקופה הזו שבה מסתיימות הקייטנות של הילדים וכל ההורים, בעיקר האימהות הממונות על תוכנית הבידור מוצאים את עצמם מתלוננים ללא הרף על התקופה.

נכון שזה לא ממש פשוט, אבל חברה', בואו נשים גם לזה גבול. כל כך התפללנו לילדים ולמשפחה- בואו נשתדל בזה, לפחות קצת.

כדי שלא תגידו שאני פוצחת בבקשה מדי מורכבת, אפשט לכם את זה:

המקום הטבעי של הילדים הוא בבית. החברה המתוקנת שלנו יצרה מצב שבו יש סדר יום, יש אילוצים- הילדים צריכים ללמוד, ההורים צריכים לעבוד. התרגלנו ל"לוקסוס" הזה שילדים נמצאים במסגרות. אבל תכלס- זה רק שמרטף לכמה שעות. הם צריכים להיות איתנו, לחוות אותנו ואנחנו אותם.

צילום: מירי בן-דוד ליוי

צילום: מירי בן-דוד ליוי

אז איך נצלח את הקיץ מבלי להרגיש שסתם שורדים אותו? טוב ששאלתם. הנה כמה עצות ואת חלקם, כנראה, תוכלו ליישם רק בשנה הבאה, כי הכל מתחיל בתכנון:

1. מערך שנתי: הקיץ לא נוחת עלינו פתאום. החופש לא מגיע בהפתעה. צריך לתכנן את כל המערך השנתי שלנו, לפי חודשי הקיץ. אין מה לעשות- דווקא בזמן שאנחנו הכי הכי צריכים את הכסף- אנחנו יכולים להרוויח הכי פחות. הסעיף הזה רלוונטי יותר לאנשים עצמאיים. אני יודעת שביולי אוגוסט אוכל לעשות פחות דברים וזו מבחינתי תקופת השקט והרוגע גם על רקע הרעשים בבית.

2. מערך קייצי: גם אתם וגם הילדים צריכים תוכנית. קחו לכם בריסטול גדול, חלקו אותו לשבועות וימים ודאגו שבכל יום תהיה לכם תוכנית אחת לפחות. גם אם זה בקטנה ממש.

unnamed (1)

3. דברים קטנים- השקעה גדולה. יש כמה דברים שאפשר לקנות בגרושים וליהנות מהם המון: תבניות להכנת קרטיבים, למשל- זה בסיס נהדר לתעסוקה ואפשר לשדרג את זה לקרטיב פירות בריא שזה בכלל שוס. גם בריכה ביתית- לגינה, לגג, לחצר, היום יש בריכות ממש לא יקרות שעוזרות להעביר שעות רבות גם לילדים קצת יותר גדולים. רק זכרו לשמור על הילדים במיליון עיניים. כל משחק הרכבה- פאזלים, לגו, דברים שנשארים למשך שנים- אני אוהבת לקנות בתקופת החופש.

4. השאירו משהו לימים האחרונים של הקיץ: תמיד טוב שגם לכם וגם להם יהיה למה לחכות.

5. פיקניקים בערב: אפילו באוגוסט הלוהט, תמיד אפשר לצאת בערב לגינה, שכונתית מצידי, לפרוס שמיכה ולשבת עם המשפחה המצומצמת שלכם לגיבוש כייפי.

6. הסכמים: גם בימים שבהם אני ממש חייבת לסיים משהו ולעבוד – אני מאתגרת את הילדים ומבטיחה שעם שיתוף פעולה מצידם, אחרי זה יגיע צ'ופר! ותזכרו את הכלל – מה שעולה פחות, נהנים ממנו הרבה יותר: טיול לילי על החוף, פארק ליד הנחל, עם כריכים טעימים או מקסימום – פיצה משפחתית- כל יציאה החוצה עשויה להצליח.

7. תרשו להם לפחות משהו אחד גדול שלא הייתם מרשים בימים כתיקונם: מסיבת פיג'מות לחברים, מלחמת כריות או כל דבר אחר שמותר רק בחופש הגדול.

8. תיהנו גם מהמשימות המחייבות: יוצאים לקנות ציוד לבית הספר? גם זו יציאה. כמובן שיש להגדיר מראש מה ובכמה קונים, אבל זה באמת כיף ואני אוהבת לפנק בדברים הקטנים שהם בעצם די גדולים.

9. אם יש לכם מתבגרים- קודם כל אל תשכחו לדבר איתם ולתקשר איתם. מאד קל לשקוע כל אחד בצד שלו. שנית- למרות מה שהם חושבים כרגע- אין כל סיבה שיתבטלו כל החופש. זה הזמן לרכוש מיומנויות של יזמים- להפעיל קייטנות , לעשות סדנת יצירה או להתנדב במסגרת כלשהי. נערים ונערות עסוקים- לא מסתובבים משועממים בקניונים. נקודה.

10. מותר גם לנוח: מיטה נוחה ומזגן הם בהחלט יופי של תנאים לנקות את הראש. אפשר גם להכין לכם פינת זולה בבית עם המון כריות ושמיכות ולשבת בשקט לשעה משפחתית. ספרים- זה כבר למתקדמים.

11. דמי כיס: אם אין אצלכם נוהל של דמי כיס כל השנה (אצלי למשל אין דבר כזה) אז כדאי שיהיה בחופש. זה מאד מאד עוזר.

12. פעילות גופנית: מוסיקה טובה, אוזניות, בגדי ספורט- נצלו את החופש לשמירה על הבריאות והפיגורה- הילדים יהיו מאד מרוצים לעשות את זה ביחד איתכם.

13. היכנסו לחנות יצירה או לחנות של הכל בשקל והכינו בסיס ליצירות שיספיקו לכם לפחות לאחת לשבוע. אם אתם בעינייני בישול- אפשר להיכנס למטבח. גם הניקיון של אחרי מעבירה יפה את הזמן. אם אתם ממש משקיענים הנה לינק למתקדמים: קבלו השראה

לאחרונה, נפתחה קבוצה מקסימה בפייסבוק ביוזמתה של שרי יונה- Dossit- יוצרות נהנות יותר – המשתתפות מעלות יצירות ביתיות שיעשו לכם חשק לקחת דבק חם, מספריים, שאריות בדים ולהפשיל שרוולים. בין הפוסטים יש יצירות לילדים וגם למתקדמים – העיקר שתיצרו והילדים תמיד יכולים לעזור.

14. היו נוכחים: בואו נגיד את האמת- כל השנה לא יוצא לנו להיות באמת נוכחים. רק בזמן מנוחה מוחלטת אפשר להתמסר לזה.

15. קחו בייבי סיטר: אני אומרת דבר כזה- בייבי סיטר זה הדבר הכי זול בעולם ביחס למה שהוא נותן. אז אם יש לכם קטנטנים ואתם מרגישים בכל זאת שאתם רוצים לטפס על הקירות , במינון זה או אחר- גייסו לכם מישהי אחראית ונגישה שתבוא להציל אתכם ברגעים כאלו. אפילו יציאה קצרצרה תעשה את ההבדל. לא, אל תתפתו לגהץ בשעה הזו.

unnamed (4)

רגע, ותזכרו משהו: הילדים שומעים הכל. אז אם ממש, אבל ממש ממש בא לכם להגיד משהו על כמה התקופה מאתגרת אתכם, תעשו טובה ותגידו את זה בשקט בשקט…אל תשכחו כמה הם חיכו לחופש הזה!

 

 

פוסטים קשורים

התגובות סגורות.