בואי כלה

כל כלה דתייה מכירה את הסוגיה, שבכלל לא מוכרת לכלה החילונית: האם ללכת למעצבת  דתייה או לא? בני ברק עמוסה בשמלות לכלות אבל גם המעצבות שאינן דתיות לומדות את הכללים ונותנות שירות מלא לכלה שומרת הצניעות שרוצה למצוא את שמלת החלומות שלה גם בערים אחרות. אני לא מתכוונת לתת היום בבלוג המלצה גורפת, אלא לארח נציגות של שתי האופציות:

הנה דוגמא לסטודיו לכלות שכבר למד להכיר את המגזר: הסטודיו של נעמה וענת הממוקם ברעננה "אנחנו אומרים כן  לאופנה במגזר הדתי" אומרת נעמה "שמלות כלה צנועות יכולות להיות מאותגרות עיצוב".

אילו אתגרים, למשל, מעלה הכלה מהמגזר הדתי?

"כלות שמגיעות אלינו מאוד מודאגות משילוב השרוול בשמלה ,איך הם יראו כחלק מהשמלה ולא כטלאי נוסף? בעיה נוספת בשרוול היא התפר המחבר בין השרוול לשמלה,איך הוא יתבצע ?כיצד ניתן להסתירו? לאחר שנים של עבודה עם כלות דתיות והזדהות עם הבעיה מצאנו את השיטות לחיבור השרוול באופן מושלם. המראה הוא מראה של הרמוניה ,אין הרגשה של שרוול לא שייך".
עם או בלי מחוך?
"בגלל שהכלה יושבת על כסא כלה, היא לא תמיד בטוחה שיתאים לה עם מחוך. הכלה היושבת צריכה להרגיש בנוח ולהראות טוב גם כשהיא יושבת. המחוכים שלנו הם ארגונומיים ועשויים מחומרים שתופסים את הצורה של הגוף ועל כן גם כשיושבים ההמחוך לא עולה למעלה. ישנה גם האפשרות לייצר שמלת כלה ללא מחוך פנימי ומחטבת לא פחות על ידי שימוש בגזרה מיוחדת וחומרים מיוחדים אנו יוצרות מראה מחוטב לכל כלה".
כיצד אתן, כמעצבות שאינן דתיות, מסתדרות עם הדרישות?
"ובכן, לאחר שנים של נסיון עם העבודה עם הציבור הדתי היינו עדות למקרים מרובים של התלבטויות ומחשבות על ההופעה הצנועה ואנחנו יודעות עד כמה זהו נושא רגיש ועד כמה חשוב לכלות להרשים את האורחים.
לכן אנו חושבות על כל כלה כאילו היינו במקומה,אנחנו נשים מאוד מאמינות ומתחברות לעולם המסורתי ולכן לא קשה לנו להבין את המגזר".

429243_387306967964417_511384111_n

ומצד שני, יש את סלוני הכלות המסורתיים שבהם מלכתחילה השמלה צנועה. "היום, בולטות במיוחד שמלות מתחרה וינטג', סולטיס, שילובי סברובסקי ועוד עיצובים בעבודת יד" אומרת תהילה אברהם, סטייליסטית מ"נסיכה בלבן"– בוטיק לשמלות כלה וערב, אקססוריז ותכשיטים בעיצוב אישי "גם בבוטיק בעיר וברחוב החרדי, יש השפעות של חו"ל והרמה הגבוהה נשמרת, בעיקר בגלל השימוש בבדים אירופאיים, רק שבצניעות מירבית".

Tehila_Mor_130612-8225

ושוואקי, אתה מוכן?

2 תגובות

  1. מירי היקרה והבלתי נלאית!!
    מפתיעה כל פעם עם נושא חדש מעניין ואקטואלי !!
    כיף להתעדכן !!
    ובאווירת הכלות….. רק שמחות!!
    ובשורות טובות!
    אסתי

    אסתי
    • תודה רבה אסתי, ריגשת אותי!

      מירי בן-דוד ליוי