עושים סדר בארון

מזג האוויר הבלתי צפוי של הימים האחרונים, גרם לי לחשוב לסדר את הארון שלי מחדש. אז איך מסדרים ארון? בניגוד למה שחושבים- לא צריך דווקא סטייליסטית כדי לעשות זאת. סדר בארון, הוא דרך לראות את הגרדרובה שלך בעיניים אחרות ולהבין אותה אחרת.

איילת גרינברג מ"לצאת מהבלגן" עושה לנו סדר עם עצות זהב שפשוט תרוצו ותיישמו!!!

נתחיל מהמיון – התחילי למיין את בגדי החורף שעומדים לעלות קומה ולעבור על בגדי הקיץ שיורדים קומות.יש לעבור בגד אחר בגד, להיזכר בהם ולראות באם אנו מתכוונים לעשות בהם שימוש.

בגדים שלא עשינו בהם שימוש כל העונה לשחרר. תהיו כנות. באם הכתפיים של הז'קט התלוי מכוסים אבק אל תנסו לשכנע את עצמכן כי לבשתן את אותו פריט ממש לאחרונה.

המשפט הידוע "כשאוריד במשקל זה יעלה עלי…" לא עובד. זה לא מפני שאנשים לא יורדים במשקל, אלא מכיוון שאחרי שהם יורדים במשקל הדבר הראשון שהם עושים זה לפתוח במסע קניות!

צריך לזכור שתמיד יש מי שישמח לקבל את הבגדים שאין לנו שימוש בהם.

 טיפ מצוין: לתלות את הקולבים הפוך בארון (כלומר מסובבים פנימה) בכל פעם שאנו מחזירים בגד מכביסה ותולים אותו שוב, נתלה הפעם את הקולב בצורה "נורמאלית" כשהטבעת כלפי חוץ, בסוף העונה נוכל לראות באילו מהפריטים לא עשינו כלל שימוש!

 ניקיון – חשוב מאוד לאחסן בגדים נקיים. אתן מקטינות משמעותית את הסיכון למצוא אותם בשנה שאחרי אכולים מעש ומלאי כתמים.הכניסו לארון חומרים מונעי עש. כיום ישנם בשוק חומרים בעלי ריח עדין ולא בעלי ריח כבד כנפתלין אשר אינו נעים לאנשים רבים.

ריח – חשוב להחליף את שקיקי הריח והסבונים הריחניים. אלו ספגו אבק ולחות וכדאי להחליפם מידי כמה חודשים. נא לא להגזים גם בכמות.

 כלל ברזל – אין לתלות יותר מפריט אחד (אלא באם זו חליפה) על קולב. זה מפריע, מסרבל ולא מאפשר לראות מה באמת יש בארון.

 אחסון פרטי חורף – לא חייבים להכניס את הבגדים לאחסון בשקיות אם הארון נקי. מומלץ להשתמש בשקיות ואקום איכותיות החוסכות עד 70% מהנפח. אילו שקיות אשר מכניסים אליהן את הבגדים ולאחר מיכן שואבים בעזרת שואב אבק ביתי מהן את האוויר. מעולה לסוודרים כבדים למשל ומעילי פוך.

קולבים – תליה: מומלץ להשתמש בקולבים מסוג אחד. קולבים מפלסטיק או עץ בצורת משולש עם "צ'ופצ'יקים" אשר מתאימים לתליית כל סוגי הבגדים. חצאיות, שמלות וכדומה. הדבר מונע חיפוש בכל פעם אחר קולב מתאים לבגד ומעניק מראה אחיד ומסודר בארון. את קולבי המתכת הדקים החזירו בבקשה למכבסה. הם יקבלו אותם חזרה בשמחה. יוצא מן הכלל – מעילי חורף כבדים. את אלו כדאי לתלות על קולבים יותר עבים לשם שמירת צורת הכתפיים.

תליה – אם מרגישים שאין מספיק מקום לתלייה אפשר בקלות, לשלוף מדף ולהתקין במקומו מוט תליה. ניתן לקנות כאלו בחנויות "עשה בעצמך" כמו הום סנטר או פשוט לאלתר ממקל חתוך באורך מתאים ומספר מסמרים.בארונות רבים כיום כבר יש תשתית לכך. כאמור רק צריך להוציא מדף.

תלונה נוספת נפוצה היא שהבגדים "מחליקים" מהקולבים. אז אפשר להדק עם מקל כביסה (לקנות מקלות שלא "צובטים" חזק מידי) באזור הכתפיים לקולב, או אפשר לעיתים לקפל לחצי כמו מכנסיים ולתלות לרוחב הקולב. ניתן לעשות זאת גם עם שמלות וחצאיות ארוכות במיוחד כדי שלא יטאטאו את רצפת הארון.

יש קולבים חדשים בשוק המצופים בבד קטיפתי המונע החלקה, אך הם יקרים יותר.

קיפול – את הבגדים יש לקפל לפי צורת המדף ועומקו. לעיתים קרובות קיפול צר המנצל נכון את כל עומק הארון, מאפשר הנחת עוד ערמת בגדים על המדף ולמעשה מגדיל את ניצול המקום בשלושים אחוז!

סלסילות – אלו משמשות בתוך הארון לחלוקות משנה. לאחסון גרביים, כיסויי ראש וכדומה. יעילות מאוד גם בתוך מגרות שידה למשל ומאפשרות חלוקה פנימית.

גרבי ניילון – אפשר פשוט ללפף ולעשות קשר לא הדוק. כך הזוגות לא מתפזרים.

 ניקוי יבש – הורידו את הניילונים מבגדים אשר חזרו מניקוי יבש. הבגדים ממשיכים לפלוט חומרים לאחר הניקוי וחשוב לאווררם ולא להשאירם בשקיות. כמו כן, לעיתים קרובות המכבסות כורכות יחד כמה פריטים. באם לא תורידו את הניילון לא תוכלו לראות את כל הפריטים.

 ארון או חדר ארונות הם לא מחסנים בעלי יכולת קיבול בלתי מוגבלת ומקום רב מתבזבז בגלל פריטים שונים ומשונים שכלל לא צריכים להימצא שם. אלבומי תמונות, מתנה ששכחנו להחליף ועוד. ארון בגדים מיועד לבגדים. תחתית הארון – שימו לב במיוחד לאזור זה. דווקא לשם יש לנו נטייה לטחוב את כל מה שאנחנו לא יודעים מה לעשות איתו.

טיפ מצוין : כאשר מפעילים מזגן בבית (קיץ או חורף), השאירו מידי פעם את ארונות הבגדים פתוחים. המזגן כידוע מייבש את האוויר ועל ידי כך מונע את הלחות, עובש וריח לא נעים בארונות.

צבעים –  סידור לפי צבעים הוא אמנם לא חובה אבל בהחלט מוסיף תחושת אחידות וסדר

images (2)

הנה סרטון של איילת גרינברג שמראה כיצד תולים בגדים על קולבים

 

תגובה אחת

  1. כתבה מקסימה ומועילה!! 🙂

    רותי ברג