אם לסבתא היה סטייל. הפקה חוצת דורות

 מה משותף לאורית אביעזר, מעצבת כובעים בעבודת יד ושלומית קזלו, הבת של מעצב הנעליים אדי כלאב? מסתבר שהרבה מאד. כשהשתיים נפגשו לראשונה במפגש עסקי הן מצאו נושא משותף לשיחה סביב הערכתן לעיצוב וייצור בעבודת יד, תחום מיוחד ונדיר בארץ. בהמשך הן חברו להפקה מיוחדת ויוצאת דופן בשיתוף עם רינה אפלבוים, בעלת טעם משובח גם היא.

השלוש, ידעו שהן רוצות ליצור הפקה משותפת אבל חיפשו להיות מקוריות ולאחר מחשבות ודיונים רבים הסכימו על הרעיון שהעלתה רינה, לצלם הפקת אופנה רב-דורית. הרעיון היה לייצר מפגש אנושי אחר ומרגש. לשם כך, גייסו שלומית ורינה את הסבתות שלהן – צביה כלאב (80), יהודית אנגלנדר (88), וחברה נוספת – יהודית חרמוני (94), אליהן הצטרפה דוגמנית צעירה וג'ינג'ית (נעמה לבנת). השלוש בחרו לוקיישן מיוחד במרכז תל אביב, "בית הישג", את הצלמת דנה ישראלי, ואת המאפרת ומעצבת השיער נעה גלבוע. (בגדים: מיטל כץ ואוסף פרטי)

התוצאה מדברת בעד עצמה, הפקת אופנה אחרת, שונה ומרגשת מאוד.

צוות ההפקה מספר כי חלם לצלם בחוץ : בבית קפה ,ברחוב ,בשוק ,בתוך אוטובוס ,עשרות רעיונות עלו בדרך… אבל ברגע שהדוגמניות נכנסו עם המקלות הליכה היה ברור שההפקה הולכת להכנס לקצב אחר. אין בית קפה, ספסל בשדרה או צילומים בחוץ. "למרבה ההפתעה לא רק אנחנו נהננו, גם הסבתות צחקו וחייכו בלי הפסקה. הן נהנו מתשומת הלב, מהאיפור, מחבישת הכובעים ואפילו מאכילת הפופקרון בקולנוע אבל יותר מהכל בפריים האחרון כשהנחנו לפניהם קלפים הן התחילו לשחק ברצינות".

הפרטים המעוצבים, הכובעים, התכשיטים והנעליים הרכיבו סיפור אנושי, ערכי וטבעי.

"היה לנו חשוב להעביר את המסר המשפחתי, הרב-דורי, מכיוון שלושתנו מעצבים ומייצרים אביזרים בעבודת יד בשיטות מסורתיות, בחרנו בהרכב שמשקף את מהות היצירה". השילוב בין נשים מבוגרות ובין הדוגמנית הצעירה נותן לסבתות מקום של כבוד, הן לא הסבתות הסטראוטיפיות עם מקל ומטפחת על הראש אלא סבתות מטופחות שיוצאות ומבלות.

רינה אפלבוים בעלת סטודיו מנדרינה לעיצוב תכשיטי זכוכית ברמת הגולן.

אורית אביעזר בעלת סטודיו לעיצוב כובעים בעבודת יד במודיעין.

אדי כלאב מעצב נעלי עור בעבודת יד בירושלים, תל אביב וחיפה.

1

תכשיטים סטודיו מנדרינה

2

כובעים אורית אביעזר

3

נעליים אדי כלאב

5

כובעים אורית אביעזר

6

נעליים: אדי כלאב

 

ועכשיו כמה מילים על המותגים עצמם:

מותג הנעליים והתיקים אדי כלאב, מבוסס על עיצוב ייחודי של המעצב אדי כלאב שחרת על דגלו לעצב לנשים וגברים נעליים ותיקים מרהיבים שיופיין לא יבוא על חשבון הנוחות היומיומית. העיצובים שלו משלבים סגנון קלאסי ועכשווי, והנועזות באה לידי ביטוי בצבעוניות עזה שמאפיינת אותו.

חנויות: תל אביב – לבונטין 4 | ירושלים- שץ 6 | חיפה – חנות וסטודיו חדשה בעיר התחתית, יפו 33

אצל רינה בעלת סטודיו מנדרינה , סטודיו לתכשיטי זכוכית צבעוניים , כל החרוזים נעשים בעבודת יד .

את התכשיטים ניתן לרכוש בחנות אינטרנטית וכן בחנויות בוטיק ומוזאונים ברחבי הארץ , ומי שעולה צפונה

יכול לבקר בסטודיו ברמת הגולן ולהראות את תהליך העבודה .

אורית אביעזר, עיצוב כובעים בעבודת יד: אורית חזרה לישראל לאחר מספר שנים בארה"ב שם למדה והתמחתה בייצור כובעים ובייחוד בכובעי קוקטייל   ו  fascinators אלגנטיים. ייצור הכובעים נעשה בעבודת יד בשיטות מסורתיות (כפי שיצרו כובעים מאות שנים) אך עם טוויסט מודרני וסגנון מינימליסטי. הכובעים מיוצרים כפריטים בודדים ((one-of-a-kind  וכל פריט הינו יחודי. העיצובים של אורית מכניסים ניחוח אירופאי ושינוי מרענן בנוף האופנה המקומי.ניתן להשיג בסטודיו במודיעין 050-5775342 ובאתר

והנה עמוד הפייסבוק של המאפרת ומעצבת השיער נעה גלבוע

פוסטים קשורים

התגובות סגורות.