אתכסיא- מטפחות יפות

באופן מעניין, המילה מטפחת נתפסת כאביזר עממי, שלא לומר פשוט.אבל כשמדובר בכיסוי ראש שנועד לאישה נשואה, המרחק בין עממיות ופשטות למה שעושה המטפחת הוא גדול מאד. קחו לדוגמא, את המותג "אתכסיא- מטפחות יפות". מותג שמוכיח שקשירת מטפחת יפה ואיכותית היא שיכולה ליצור לוק מושלם!b7106279f7fb1a96d5bdba7a3096f233

צילומים: שחף מרגלית

תמיד נחמד לגלות מי המעצבת שמאחורי המוצר המוגמר. הפעם מדובר בבחורה צעירה בשם דורית שושן (29) , שגרה בעין כרם שבירושלים ומחוברת כבר מילדותה לאסתטיקה של הבד. בשנים האחרונות היא עוסקת בריקוד, כוריאוגרפיה ופרפורמנס ובימים אלו ממש היא מסיימת תואר ראשון בתנועה ויצירה באקדמיה למוסיקה ומחול. את עבודת הגמר שלה, שכללה עבודה כתובה וכוריאוגרפיה, בחרה לעשות על אופנה ובגדים: איך הבגד ופרטי לבוש מסמנים את הגוף ונותנים לו משמעות. "זה היה אתגר מעניין עבורי לשלב בין כמה עולמות שמעסיקים אותי ולהצליח ליצור מופע לבמה שיש בו אמירה רחבה ומעניינת בתחום. העיסוק שלי בעיצוב אפנה מכוון למגזר דתי- לקהל נשים שמכסות את ראשן. המטפחת היא אביזר מאוד מייצג בתרבות הישראלית. כשאת הולכת בחו"ל עם מטפחת זה נראה כמו אקססוריז אבל בארץ מיד ישאלו אותך אם התחתנת… מהסיבה הזאת המטפחות המעוצבות מנסות לגשר בין תרבויות: לקחת מוצר עם קונוטציה דתית ולהפוך אותו למוצר אוניברסאלי שעומד בקריטריונים של האפנה העכשוית. במבט לאחור אחרי 9 שנים שאני מעצבת מטפחות, אני מבינה שדרך שוק המטפחות המעוצבות נעשה שינוי מאוד מהותי בייצוג שלנו כחברה. המוצר הזה, שהתחיל כטרנד והיום הוא כבר סטטוס בחברה, הפך את החברה הדתית ליותר עדכנית ומעורבבת עם התרבות האוניברסאלית. אצל הערביות זה עדיין לא קרה כי הם שומרות על צורת קשירה אחת מאוד מסויימת וזה מבדיל אותם באופן מובהק משאר החברה. אצלנו יש הרבה חופש והמטפחת שמחליפה את השיער היא דרך מעולה לבטא את היצירתיות שלך עם שיק אפנתי לא מתפשר וסטייל".

לדעתה של דורית,  קיים בלבול בשוק המטפחות המעוצבות "עיצוב מטפחת בשבילי זו חקירה מתמדת שהיא יותר רחבה משילובי בדים תחרות וכפתורים. המטפחת היא מצד אחד אקססוריז אך יש לה הקשר תרבותי מאוד חזק. כמעצבת אופנה אני חושבת שיש לי הרבה כח להשפיע באופן תרבותי על תפישת העולם של הלקוח שלי. בכל התרבויות המסורתיות לכיסוי ראש יש נוכחות משמעותית בחיי היומיום ובטקסים מיוחדים. בין כך ובין החשיבה על אפנה קיים טווח שצריך לשים עליו את הדעת. מאוד חשוב לי שהמטפחת שאני מעצבת תשמר את המקום הפשוט והמקורי ממנו היא באה ויחד עם זאת תיצור סטייל מעניין ומיוחד למראה שלך. מבחינתי כמעצבת זה האתגר- לפתוח לנשים את הראש, לחדש ולחדש כל הזמן. היה לי דגם קלאסי מאוד מוצלח לפני שנה וחצי שעד היום נשים מתקשרות להזמין אותו. כשאני אומרת שאזל מהמלאי אומרים לי למה שלא תעשי אותו שוב? זה מאוד מפתה וקל לייצר בצורה מסחרית דגם טוב אבל זה משעמם אותי. כמעצבת אפנה אני חושבת כל הזמן על הדבר הבא ואיך ניתן לאתגר עוד את השוק. זה לא קל בכלל. הדגמים היותר קלאסיים נמכרים הכי בקלות ולעומת זאת הדגמים החדשים שישבתי והמצאתי וחשבתי עליהם המון, נכנסים לתודעה של נשים בטפטוף איטי… לפעמים אני מייצרת דגם חדש ולא ככ מסתכלים עליו, כעבור איזה זמן פתאום נהייה גל של ביקוש – הדגם פתאום חלחל ותפס וזה תמיד מרגש אותי שהצלחתי להרחיב את המנעד האפנתי של השוק".

דורית אוהבת אקססוריז ופרטי לבוש. "להתלבש יפה זו אמנות. אוסף הבגדים שלי הוא מאוד מגוון. לפעמים בגד שעלה לי 400 שקל אצל איזה מעצבת שוכב בארון ודווקא שמלה שקניתי ביד שניה ב20 שח היא האהובה עלי…  זה טוב שיש גם מזה וגם מזה. אני אוהבת לשלב בין מראה קלאסי למראה מרושל. זה מה שיוצר לי את הלוק. בנוסף, יש לי סוג של תחביב שהוא לעמוד מול המראה ולספר את עצמי. פשוט לגזור באופן אינטואיטיבי את השיער, כמו שאני גוזרת בדים. אחר כך צריך להתמודד עם התוצאות…"

את ההשראה לקולקציית אביב 2014 דורית קיבלה, בין השאר, מאמנות האוריגאמי היפנית אשר מייצרת חיתוכים עדינים ונכונים המשפיעים על כל הלווק של הדבר. חיתוכים אלכסוניים ואה סימטריים או אריגה אורגאנית של בדים יחדיו ללא תפרים מלאכותיים ביניהם.

כדאי לעקוב אחר אתכסיא- מטפחות יפות דורית שושן בפייסבוק ולראות את הדגמים שמתחדשים כל הזמן, עם אצבע על הדופק ומתכתבים גם עם האופנה העולמית. רוב המטפחות הן צבעוניות המשולבות בבדים שונים ומיוחדים מה שיוצר מראה ייחודי ומסוגנן שהופך גם את החובשת אותו למבינת עניין.

כמי שאוהבת לעקוב אחר התנהלות עסקית ומיתוג של שמות בתעשיית האופנה ובכלל אני חייבת לציין שדורית עובדת בצורה יוצאת דופן, זה מתחיל בבחירת שם מיוחד, זה עובר דרך חדירה אלגנטית לשוק ובעיקר אני אוהבת את הפקות האופנה המדויקות שעושות את ההבדל בין מטפחת למטפחת. החשיבה בצילומים שהיא מעבר לאסטטיקה יפה. דורית מספרת שלפני יום צילומים, היא מתעמקת הרבה מאוד בבחירת הקונספט ובאימג' שהיא מייצרת ומבחינתה זה המקום שלה להתבטא כאמנית שמתערבת במרחב החברתי- תרבותי. מקום שיש בו אמירה רחבה יותר מעיצוב כזה או אחר של מוצר.

931b06a80918062292f64e58080528d4 e9b17648299b2a196d77a868ed669c7c e46e77fc8d27d5fa4625ce6bcf46bafa

השבוע תוכלו לפגוש את העיצובים שלה בכנס "בכל לבבך" שמתקיים בע"ה ביום חמישי בגני התערוכה ובשבוע הבא ב"בנין שלם" בדוכן נוטף סטייל ועד אז, הנה טיפ שווה של דורית לחובשות המטפחות "מנסיוני, כדי שהמטפחת תראה יפה חייבים לארגן את השיער טוב ויש הרבה אפשרויות לכך: להרים אותו עם סיכות או קליפס ולא עם גומיה כך שהשיער יהיה פרוס ולא אסוף לגולגול קטן או לעשות פוני קצר, או כל תספורת אה- סמטרית כי זה משתלב נהדר עם מטפחת, אפשר גם לקשור מטפחת פשוטה ונוחה מתחת לכיסוי הראש המעוצב או לשים 'בובו'"

 הנה רשימת החנויות בהן תוכלו למצוא את המטפחות:

כרמים- פ"ת וירושלים, הודיה לוביץ- בירושלים ונווה דניאל, התחדשות-עלי, פסיפס-באר שבע ונתיבות, חן וטוהר-אשקלון, הילולה-חיפה והושעיה, שמחות קטנות- רמת גן, חנות האינטרנט-"מטפחת",

 

הזמנות טלפוניות ושירות לקוחות-0524792435 חגית.

פוסטים קשורים

התגובות סגורות.