עושה חשבון

היום נכיר את נעמה חדד שהיא רואת חשבון ויועצת עסקית, מהבולטות בתחום. נעמה (35), נשואה ואם לחמישה, מתגוררת בבית שמש, ושימו לב- ספוילר!!! העובדה שהיא גרה שם, לא אמורה להשפיע עליך אם יש לך עסק ואת מתגוררת, למשל- באילת! כבר נדבר על זה.

נעמה בתחום כבר 11 שנה ומסתבר שהמקצוע בחר בה לגמרי "לאבא שלי יש עסק ובתור בחורה רווקה, הייתי מנהלת לו את כל העניינים" היא נזכרת "כשהיו לו שאלות כלכליות, הייתי מבררת, בודקת באינטרנט ונותנת לו מענה מדויק ומחושב. סיקרן אותי כל העולם של המיסוי והמשפטים. הייתי צוללת שעות אל תוך כל החוקים והדברים שקשורים בניהול וכשהוא ראה שכך, הוא אמר שאני חייבת ללמוד ראיית חשבון. כשנכנסתי לזה, התאהבתי. המספרים, הייעוץ הכלכלי, היכולת לעזור לאנשים. אומרים שחשבונאות זה מקצוע משעמם, שוחק, יבש, אבל אני לא רואה זאת כך. רק השבוע לקוחה שלחה לי הודעה 'הרבה מפרנסתי היא בזכותך' וזה כמובן מה שנותן לי מוטיבציה וכוח לתת את כל כולי גם בהמשך. לגעת בפרנסה , בכיס של האנשים, זו הרי שליחות".

תוך כדי לימודיה, נעמה היתה דיילת מכירות בחנות אופטיקה, מה שהסתבר כצעד משתלם לטווח ארוך "הבוס שלי הכיר לי את ליאור בעלי, שהיה כבר אחרי לימודי פסיכולוגיה וכלכלה". לפני כשנתיים, אחרי שנים של ניסיון ועבודה במשרדים בכירים, נעמה החלה לחלוק את המשרד עם ליאור "עשיתי את הצעד הזה רק כשהרגשתי שיש לי את כל הכלים, אחרי שנים של ניסיון. הייתי חשבת בחברת תקשורת, למדתי איך לנהל עסק מבפנים, השפעתי על החלטות בחברה, המשכתי לחברת נדלן ורק אז הגשמתי את החלום. העסק שלי חולק רק משרד עם בעלי אבל לכל אחד מאיתנו יש את הלקוחות שלו. אנחנו מתייעצים המון אחד עם השנייה, אפשר לומר שהעסק שלי חי , נושם וקיים בזכותו. בעיני, עסק שאין בו תמיכה מבן הזוג צריך המון כוח, כי אין עסק שאין בו אתגרים. תמיד יישמעו קולות מכל עבר של אולי לא שווה לך, ולמה עשית כך וכך, דברים שעשויים להפיל אותנו. חייבים מישהו שיאמין בנו ויגיד לנו להמשיך בכל הכוח ולהצליח. ברגעים כאלה שהיו לי בעבר, ליאור היה שם כדי לעודד ואמר את כל מה שרציתי לשמוע".

היחס האישי ללקוח, הוא ערך עליון מבחינת נעמה "כשהקמתי העסק היה לי בראש שאני רוצה משהו אחר. לא כמו כולם. שאוכל לתת מענה אישי לכל לקוח שלי ולשים אותו במרכז. אני מנסה להבין את ההתנהלות של הלקוח ביום יום ולנסות לפשט את ההתנהלות שלו" וכאן נכנסת לתמונה האפליקציה של נעמה שמאפשרת לכל אחד, מכל מקום בארץ, לעבוד מולה מבלי להיפגש אפילו. נעמה היא פורצת דרך בתחוןם והיא השיקה את האפליקציה עוד לפני שאנשיך ידעו בכלל על האפשרות הזו "אני לא מוכרת אפליקציה . אני מוכרת שירות . אבל היא שמאפשרת לכל להתנהל באופן כל כך מסודר ופרקטי. דרכה אפשר לשלוח מסמכים (חשבוניות וקבלות) מבלי להגיע, לבדוק ברמה היום יומית כמה הכנסות וכמה הוצאות היו, לבחון השוואתיות רווח מול שנה מקבילה ולמעשה, כל המידע שיש במחשב של כל רואה חשבון, נמצא בכף היד של הלקוח".

ביקשתי מנעמה שתעניק לעסקים עצות זהב שהוכיחו את עצמם בעסקים שאיתם היא עובדת, אבל קודם כל, שאלה: מה אני כבעלת עסק מצפה לקבל מהרואה חשבון שלי?

"זו שאלה חשובה מאד. רואה החשבון רואה דברים שלעיתים בעל העסק לא רואה. חשוב מאד להיעזר בו.
כרואת חשבון אני יכולה להעיד שהראיה שלי היא עסקית, מספרית ואני משקפת ללקוח את החלומות שלו דרך המספרים. מחברת אותו למציאות.יחד עם זאת לא פעם אני עורכת שיחות עידוד עם לקוחות מתוך הכרה שאנשים אינם רובוטים והעידוד והראיה למרחוק חשובה מאד. לא פחות מהמספרים היבשים".

נעמה מוסיפה כי חשוב לקבל מרואה החשבון-

  1. תכנון מיסוי – שבי עם הרו"ח שלך ותראי איך את מגיעה לתכנון מס נכון. זה לגיטימי ומותר וחשוב מאד.
  2. בחינת כדאיות מהלכים עסקיים- לרו"ח יש עיניים אחרות. עיניים אוביקטיביות מספריות. אל תוותרי על זה. תעזרי בו לפני כל החלטה עסקית
  3. תבקשי ממנו לדעת כמה הרווחת. מה קורה בעסק. – כל נתוני העסק שמורים אצלו במחשב. תשתמשי בזה.
    הלקוחות שלי מקבלים בלחיצת כפתור דוח רווח והפסד, דוח גבייה מלקוחות , צפייה בחשבוניות שלהם, מידע על המע"מ העתידי שישלמו ועוד בעזרת אפליקציה חדשנית ויעילה.
  4. תקבלי ממנו מידע לגבי הוראות חוק שחלות על העסק.

והנה העצות של נעמה לכל עסק:

  1. סדר וארגון זהו תנאי ההכרחי לניהול עסק מצליח.
  2. תעזרו במומחים. את הכי טובה באיפור? תתמקדי באיפור. בשאר התחומים בהם את פחות טובה או שפחות מעניינים אותך תעזרי במומחים.
  3. קחי אחראיות על העסק שלך. לא משנה לאיזה יועץ תפני וכמה טוב הוא יהיה – את האחראית הבלעדית לאיכות התוצר נכונות המסקנות. קחו חלק אקטיבי בתהליך. התרומה שלך היא בלתי ניתנת להחלפה.
  4. תהי בעשייה ואל תדאגי לתוצאות. התוצאות לא יאחרו להגיע אם תתמידי, גם אם עכשיו הפעולה שאת עושה נראית לך שולית ומיותרת היא עוד תניב לך משהו בעתיד. בגדר "שלח לחמך"

אפשר למצוא טיפים ופרטים על נעמה בעמוד האינסטגרם שלה

זה האתר שלה

וזה מספר הטלפון שלה: 0527366459

התגובות סגורות.