שיפה ושונה תהא השמלה…..

 

בפעם הראשונה שפגשתי את תמר מירסקי, בעלת המותג "נערה", מיד אמרתי לה שאני יודעת שהיא אשת עסקים עם ראש טוב. ללא, ספק, היא זיהתה צורך, ועוד איזה צורך: דמיינו לעצמכן כמה נערות דתיות יש בארץ ואף אחד עוד לא הרים את הכפפה ויצר להן מותג שמתאים להן, לסגנון שלהן, למידות ולפרופורציות הגוף שלכן.

מירסקי סיפרה לי, שממחקר שהיא עשתה במסגרת ניהול הסטודיו הירושלמי היפייפה שלה, עולה כי רוב הבנות בנות 11-14,  רוצות להיות ולהיראות כמו כולן. האומץ והרצון להיות שונה ואחרת יחכה ,לרוב , בפנים עד גיל 15. עוד עולה מהסקר, שנערות הכי אוהבות שמלות שבת בצבע כחול –  כחול ים, תכלת, תורכיז וקצת פחות כחול כהה. אחרי הכחול ,אוהבות הנערות , את הלבן והשמנת. במיוחד מככב הלבן בשמלות בת מצווה.
ומה עם הוורוד? מה עם ילקוט "הלו קיטי" וקלמר נסיכות? ובכן, הוורוד נדחק לתחתית הרשימה. מסתבר שגם וורוד אפשר למצות תוך עשור של ילדות.

לגבי הדפסים, עולה מהסקר, שערות אוהבות ללבוש שמלה לשבת בצבע אחיד , לעומת  80% מהנערות אוהבות שמלה פרחונית או הדפס צבעוני אחר. יש גם עדיפות ברורה לגזרה צרה וצמודהו קצת פחות קונצנזוס על גזרה מתרחבת.

מירסקי מעידה, כי ישנו הבדל בין בנות 11-12 שנה לבין גיל 13-14 שנים. כאשר הצעירות עדיין תרשינה לעצמן שמלות סינדרלה או "טום בוי" לעומת הקבוצה היותר בוגרת שמעדיפה גזרות יותר נשיות. וצמודות. גיל בת המצווה מהווה נקודת מפנה מבחינת ההשפעה האופנתית והחברתית.

2015_03_09-21

 

אני באופן אישי, נמצאת עכשיו בדיוק לאחר בת מצוה של בתי האמצעית, וזו שאחריה, בת 11. כך שבת מצווה זו מילה די שגורה אצלנו בבית (ברוך ה', הן מוזמנות כל הזמן לאירועים) ,ואני יודעת בדיוק מה קורה בגילאים הללו כשלבנות גם מתגבשים דעה וטעם משלהן.

גם מירסקי, שהיא אם לארבעה ובוגרת M.A במנהל עסקים, היתה מוטרדת מהשאלה- למה קשה כל כך למצוא שמלות לנערות בגיל 11-14? ולמה קניית שמלת בת מצווה צנועה ,הופכת למסע מייגע? כך, היא החליטה לגעת באתגר ולגבש אותו ליופי. הנה מה שיש לה לומר בעניין ""יש שלושה דברים שמשפיעים על בחירת הבגדים – השינוי הפיזי, העניין החברתי והעצמאות. מבחינת המידות – בנות בגיל הזה כבר לא רוצות ולא מתאימות לבגדי ילדות , אבל הן עוד לא נמצאות בטווח המידות של בגדי נשים וגם מבנה הגוף הוא מיוחד. גם מבחינת הצבעים , הגזרות וההדפסים הן כבר לא מעוניינות בקו הילדותי הקלאסי ומוכנות לגמרי לצבעים ולטרנדים של נשים.עם זאת נדרשת פה עבודת תרגום למראה נערי וקליל".

2015_03_09-151

 

 

 

 

כדאי לפנות ולבדוק היכן מתקיימות מכירות של "נערה" לקראת החגים

חדש בירושלים –סטודיו "נערה"  במתחם מעצבים בעיר, ברחוב בצלאל 7, ירושלים, ימים א'-ה': 9:00-14:00, 16:30-19:00, יום ו' 9:00-13:00. מומלץ לתאם בטל' 054-5662748.

בתמונות: איפור ושיער – שיינה גבריאלי
צלמת – שחף מרגלית

 

 

פוסטים קשורים

התגובות סגורות.